tcbm'nin herkesi terste bırakıp politika faizini arttırmadığı 22 ekimde kur zaten bu seviyelerdeydi. o gün piyasa beklentisi karşılansaydı 7,50 ve altı gelecekti.
fakat o gün yapılması gereken yapılmadı. kur fırladı gitti, her zamanki gibi vatandaşa zamlar girdi. şimdi o zamlar geri alınacak mı, tabii ki hayır. buradakiler de elindeki 20-30 bin dolarla 3 kazandım 5 kaybettim muhabbeti yapıyor. eğer yüzbinlerce, milyonlarca doların yoksa sen hep kaybedensin kardeşim ama haberin yok. dolardan kar ettiğini zannetsen bile alım gücü olarak hep eksidesin. sağ cebine 2 kuruş giriyor, sol cebinden 3 kuruş çıkıyor. çünkü zamlar asla geri alınmıyor. şu an dolar zaten piyasa fiyatlaması olarak 10 lirayı çoktan geçti. tabelada 7,50 yazsa bile sana bana giren 10 lira. bize mal satan koca koca holdinglerin maliyet fiyatlaması 10 liradan başlıyor.
onlar hep kazanan taraf oluyor. bu ülkede her zaman zengin kazanıyor, fakir kaybediyor.
13.11.2020 · 16. sıra
cathars
12.11.2020 01:29 ~ 01:38