herif 14'ten 15'e geciyor sirf titanyum kasa diye. sanirsin telefonu 10 sene kullaniyor da titanyum olmasi dayaniklilik farki yaratacak. evladiyelik aliyor sanki ondan titanyum istiyor. telefonla civi cakmiyorsaniz armored aluminium da oldukca yeterli dayaniklilik saglar. ote yandan rakibi 2 senedir 10x optik zoom koyuyor telefonuna trilyonluk apple 5x zoom onu da pro modeline bile koyamamış pro max koymuş anca. ayrica bence bugünün en büyük fiyaskosu cinematic 4k60fps'in hala desteklenmemesi. 4k30fps devamke. ozellikle ben iphone 15 ile iphone 15 pro arasinda 2x yerine 3x zoom disinda kayda deger bir fark goremedim. hele duz 15'in kamerasi da 48 mp'ye cikarildiktan sonra 15pro'ya gidip titanyum kasa ve 2x yerine 3x zoom agabey diye 200 dolar fazla vermek bi tik enayilik sanki. o 3x zoom olan telefoto kameranin da cozunurlugu 12mp btw. ulan apple insan bari onu da 48mp falan yapar.
Sık geçen başlıklar
12 eylül 2023 apple etkinliği 2
ekşi'de gör-apple watch series 9 için parmaklar kullanılarak komut verme işlemi gelmiş. ayrıca yeni çipset gelmiş. kayışlarda deri malzeme kullanımına son verilerek yeni bir malzemeye geçilmiş. ayrıca kordon konusunda hermes ve nike ile çeşitli anlşamalara gidilmiş. bunların haricinde devrimsel bir yenilik yok.
-apple watch ultra 2 parlaklık olarak şimdiye kadar ürettikleri en parlak ekrana sahipmiş. özelleştirme sayısını artırmışlar. 2 tane gps sağlanmış. bunun dışında öyle devasa bir değişiklikten bahsetmediler.
-iphone 15 yani baz modele dinamik ada özelliği gelmiş. bu adaya widget ekler gibi yeni özellikler gelmiş. en yüksek parlık 2000 nit olmuş ki bu gayet iyi bir değer. baz modelde bunun olması gayet iyi. 6.1 inç boyutunda üretilecekmiş. siyah, beyaz, yeşil, sarı ve pembe renklere sahipmiş. kamera sistemini tamamen yenilemişler. ana kamera 48mp ve 4k olarak hem normal hem sinematik çekim yapabiliyor. telefoto yazılımı ise 2x'e kadar kayıpsıza yakın hizmet sunuyor. portre modunda ise fotoğraf çekildikten sonra odağı değiştirebilme özelliği gelmiş ki güzel olmuş. a16 bionic çip ile piyasaya sürülüyor. bu da iphone 14 pro modellerdeki işlemciyi bu modelde baz modele koymuşlar demek oluyor. telefon görüşmelerindeki ses kalitesi artmış ve arkadaki sesleri ortadan kaldırmaya çalışacaklarmış. uydudan tespit özelliğinin desteği 14 ülkeye çıkmış. car asistan ile kaza durumunda direkt sinyal yollayabiliyormuşsun ama belirli firmalar ve tabi ki belirli ülkelerde geçerli olacakmış. beklenildiği gibi bu model ile birlikte usb type c teknolojisine geçildi. ayrıca airpods da yine type c ile şarj olacakmış. böylece apple hemen hemen tüm ürünlerinde type c kullanımına geçmiş oldu. 128 gb olan baz model 799 dolara satışa sunuldu. plus modeli ise 899 dolara satışa çıkacak .
-iphone 15 pro ve pro max modelleri ise beklenildiği gibi titanyum bir gövdeye sahip olarak geldi. bu sayede en hafif pro modeller bunlar olacakmış. ayrıca kena boşluklarını biraz daha azaltmışlar. pro model 6.1, pro max ise 6.7 inç ekran boyutuna sahip olacakmış. iç şase tasarımı değişmiş. ses kapatma butonu yerine eylem butonu gelmiş. bu tuşla birlikte yine sessize alma, fotoğraf çekme ve başka fonksiyonları bu tuşa atayabiliyorsunuz. 120 hz ekran devam ediyor. bu modeller a17 pro ismi verilen yeni bir çip teknolojisiyle gelecekmiş. bu çip 3 nanometre boyutunda olacakmış. 2 performans, 4 verimlilik olmak üzere toplam 6 işlemciye sahip olacakmış. yine bu modelde usb type c ile birlikte gelcekmiş. bunun diğerinden farkı usb 3.0 özelliğine sahip olacakmış. en gelişmiş ray tracing sistemine sahip telefonun bu olacağını söylediler. ayrıca oyunlarda grafik ve performans olarak bu modelin en model olacağını iddia ettiler. 2024 senesi içinde resident evil 4 ve assasins creed mirage'nin konsol sürümünün bu cihaza geleceğini söylediler ki bu gerçekten şimdiye kadar ki en büyük duyuru oldu. telefon bu oyunlarda nasıl performans verecek onu da seneye görebileceğiz. kamera konusunda ise 5x optik zoom yapabilen bir kamera koymuşlar. portre konusunda çeşitli geliştirmeler yapmışlar. lidar teknolojisi sayesinde gece çekimlerinde üst düzey kalite sunabileceğinden bahsettiler. 13mm ve 120mm gibi çok geniş bir aralıkta çok kaliteli fotoğraflar çekebileceğimizi bilirdiler. iki farklı kamerayı da kullanarak 3d video kayıtları yapabileceğimizi söylediler. pro model 999 dolar, pro max ise 1199 dolar fiyata satışa sunulacakmış. type c sayesinde ham kalitede videoları direkt diske kayıt edebileceğimize dair bir şeyler dediler ama oraları tam anlayamadım.
not: arkadaşlar lütfen işin gücün yok mu yazmayın çünkü yok. belki burayı okuyup bilgi almak isteyenler olabilir diye buraya not aldım. bir de allah aşkına her sene gelip "yok yaa, devrim yaa" falan gibi herkese sallamaya çalışmayın. beğenseniz de beğenmeseniz de adamlar bir şeyler ekleyip aynı fiyata sundular. sen bu telefonu alamıyorsan apple'ın suçu değil bu. sakin ol. ayrıca android kullanmak istiyorsan onu kullan. bunu kullanmak istiyorsan al bunu kullan. bu kadar.
-apple watch ultra 2 parlaklık olarak şimdiye kadar ürettikleri en parlak ekrana sahipmiş. özelleştirme sayısını artırmışlar. 2 tane gps sağlanmış. bunun dışında öyle devasa bir değişiklikten bahsetmediler.
-iphone 15 yani baz modele dinamik ada özelliği gelmiş. bu adaya widget ekler gibi yeni özellikler gelmiş. en yüksek parlık 2000 nit olmuş ki bu gayet iyi bir değer. baz modelde bunun olması gayet iyi. 6.1 inç boyutunda üretilecekmiş. siyah, beyaz, yeşil, sarı ve pembe renklere sahipmiş. kamera sistemini tamamen yenilemişler. ana kamera 48mp ve 4k olarak hem normal hem sinematik çekim yapabiliyor. telefoto yazılımı ise 2x'e kadar kayıpsıza yakın hizmet sunuyor. portre modunda ise fotoğraf çekildikten sonra odağı değiştirebilme özelliği gelmiş ki güzel olmuş. a16 bionic çip ile piyasaya sürülüyor. bu da iphone 14 pro modellerdeki işlemciyi bu modelde baz modele koymuşlar demek oluyor. telefon görüşmelerindeki ses kalitesi artmış ve arkadaki sesleri ortadan kaldırmaya çalışacaklarmış. uydudan tespit özelliğinin desteği 14 ülkeye çıkmış. car asistan ile kaza durumunda direkt sinyal yollayabiliyormuşsun ama belirli firmalar ve tabi ki belirli ülkelerde geçerli olacakmış. beklenildiği gibi bu model ile birlikte usb type c teknolojisine geçildi. ayrıca airpods da yine type c ile şarj olacakmış. böylece apple hemen hemen tüm ürünlerinde type c kullanımına geçmiş oldu. 128 gb olan baz model 799 dolara satışa sunuldu. plus modeli ise 899 dolara satışa çıkacak .
-iphone 15 pro ve pro max modelleri ise beklenildiği gibi titanyum bir gövdeye sahip olarak geldi. bu sayede en hafif pro modeller bunlar olacakmış. ayrıca kena boşluklarını biraz daha azaltmışlar. pro model 6.1, pro max ise 6.7 inç ekran boyutuna sahip olacakmış. iç şase tasarımı değişmiş. ses kapatma butonu yerine eylem butonu gelmiş. bu tuşla birlikte yine sessize alma, fotoğraf çekme ve başka fonksiyonları bu tuşa atayabiliyorsunuz. 120 hz ekran devam ediyor. bu modeller a17 pro ismi verilen yeni bir çip teknolojisiyle gelecekmiş. bu çip 3 nanometre boyutunda olacakmış. 2 performans, 4 verimlilik olmak üzere toplam 6 işlemciye sahip olacakmış. yine bu modelde usb type c ile birlikte gelcekmiş. bunun diğerinden farkı usb 3.0 özelliğine sahip olacakmış. en gelişmiş ray tracing sistemine sahip telefonun bu olacağını söylediler. ayrıca oyunlarda grafik ve performans olarak bu modelin en model olacağını iddia ettiler. 2024 senesi içinde resident evil 4 ve assasins creed mirage'nin konsol sürümünün bu cihaza geleceğini söylediler ki bu gerçekten şimdiye kadar ki en büyük duyuru oldu. telefon bu oyunlarda nasıl performans verecek onu da seneye görebileceğiz. kamera konusunda ise 5x optik zoom yapabilen bir kamera koymuşlar. portre konusunda çeşitli geliştirmeler yapmışlar. lidar teknolojisi sayesinde gece çekimlerinde üst düzey kalite sunabileceğinden bahsettiler. 13mm ve 120mm gibi çok geniş bir aralıkta çok kaliteli fotoğraflar çekebileceğimizi bilirdiler. iki farklı kamerayı da kullanarak 3d video kayıtları yapabileceğimizi söylediler. pro model 999 dolar, pro max ise 1199 dolar fiyata satışa sunulacakmış. type c sayesinde ham kalitede videoları direkt diske kayıt edebileceğimize dair bir şeyler dediler ama oraları tam anlayamadım.
not: arkadaşlar lütfen işin gücün yok mu yazmayın çünkü yok. belki burayı okuyup bilgi almak isteyenler olabilir diye buraya not aldım. bir de allah aşkına her sene gelip "yok yaa, devrim yaa" falan gibi herkese sallamaya çalışmayın. beğenseniz de beğenmeseniz de adamlar bir şeyler ekleyip aynı fiyata sundular. sen bu telefonu alamıyorsan apple'ın suçu değil bu. sakin ol. ayrıca android kullanmak istiyorsan onu kullan. bunu kullanmak istiyorsan al bunu kullan. bu kadar.