rahmetli babam günde 2 paket maltepe içerdi. onu ağzında sigarasız görmek mümkün değildi. üstelik bahsettiğim seneler sigara yasağının olmadığı zamanlar. açık alan kapalı alan farketmeden okul da dahil her yerde içilen zamanlar. babam öğretmendi. koridorda bile elinde sigara tüttüre tüttüre gezerdi. uç uca derler ya öyle. 30 sene içen adam ne olduysa bir gün eve geldi. ben bıraktım dedi. bir daha da içmedi. o bıraktıysa herkes bırakır. biraz dirayet...
edit: 3 gün hikayesi doğrudur. en çok ilk 3 gün zordur. sonra nöbetler sıklığı azalır şiddeti artar savuşturursanız gider. bu esnada farkındalık önemlidir. hissedersiniz birazdan vuracak. ona göre tedbirinizi alın. nöbet geldiği anda ortam değiştirmek, zihni meşgul etmek mümkünse stresten uzak durmak oyalanmak... bir de ilk bir kaç hafta yaşam biçiminizi buna göre düzenleyin. arkadaş buluşması mesela . alkollü çaylı kahveli ortama giderseniz mutlaka çağrışım olacaktır. gitmeyin diyemem ama en azından çevrenizdekileri haberdar edin. bu hem sizde baskı unsuru yaratır, bıraktım dediğiniz için yöneliminizi zorlaştırır hem de olası iletişim ve stres kazaları engeller. ve son olarak tetikleyiciler burada iki görüş var ben bundan kaçınmanın mümkün olmadığını düşünenlerdenim o yüzden bununla uğraşmayın derim. ama bazı kaynaklar da bu tetikleyicileri ortadan kaldırın der. en azından somut olanları. kül tablası tabaka çakmak vb ama çok enerji harcamaya gerek de yok. yüzeysel ufak bir derleme yaptım ama her kişinin tutulumu farklıdır zihinsel yapı da önemlidir. bu yüzden bunlarla ilk etapta olmuyorsa -olmayabilir de- yardım almanızı öneririm. mutlaka size uygun bir yöntem vardır
31.05.2022 · 2. sıra
trendline
30.05.2022 00:01 ~ 08:32