Sık geçen başlıklar

1 ekim 2018 dolar kuru 1

ekşi'de gör
yapılan en büyük hata, doların bugünkü fiyatlanmasının gerçekten rahiple falan alakası olduğunu düşünmektir.

bu algı, bu psikoloji piyasalara yedirilse de ancak geçici bir takım düşüşlere vs. sebep olacaktır.

evvela sizin paranızın değeri uluslararası piyasa güvenine bağlıdır. berat albayrak'ın veya recep tayyip erdoğan'ın uluslararası piyasada ekonomik olarak itibarı veya sözlerinin güvenirliliği yoktur.

bunu hep beraber gördük mü? gördük.

amerikalı şirketlerle ve avrupalı şirketlerle ceolarıyla toplantı yapılmasının sebebi budur. "bize güvenin" sinyalidir.

şimdi itibarları olmadığı için amerikalı danışmanlık şirketiyle anlaşıp birazda olsun "itibar" edindiler, bu gerçek.

bu gerçeğin ışığında dolar normale gelmiyor, yapılan bütün müdahalelerle beraber düşüyor.

bakın dolar, %25 faiz yüzünden düşmüyor. dolar, enflasyon indi diye düşmüyor. dolar, türkiye üretim araçlarını düzeltti veya ekonomi bağımsız diye düşmüyor, eğitim de çağ atladı diye de düşmüyor.

aslına bakarsanız dolar düşmüyor. dolar 5,90 lira. doların 4 lira olması dahi krizdir.

bu fiyatlar inmeyecek. enflasyon devam edecek ve tansiyon artacak. merkez bankası yeniden faiz yükseltebilir mi? hayır.

sıkıştık kaldık ve son kozlarımızı oynadık.

ekim ayı oldukça zorluysa, kasım ayı daha da zorlu.

çünkü şu an sıfır noktasındayız, her geçen saniye bizim için iyiye gitmiyor.

ovp de herhangi bir reform falan yok, hala saraylarda lüks araçlarda dolaşıyor valisi malisi. imam halen 1 saat çalışıp 5000 lira maaş alıyor, muhtarlar kafileler halinde ispanyaya gönderiliyor.

passat mı çekeyim yanlarına gibi söylemler boşa çıkmadı ve elektrik+doğalgaz a inanılmaz zamlar geldi.

var olan kriz için "yok" denerek mi güvenilirlik artacak?

türkiye'nin kredi riski swapı (cds) 371, yani brezilyadan fazla. yani "battı" diye dalga geçtiğimiz yunanistandan fazla. yani "battı" denilen italyanın iki katı. https://www.bloomberght.com/cds/turkiye-cds

herkes burada konuşurken dikkat etsin. siz birilerini destekliyorsunuz diye insanları ateşe atamazsınız.