Sık geçen başlıklar

0.69 faiz oranı ile ev satmayan müteahhit 1

ekşi'de gör
2.5 milyona 600 bin tl gelir vergisi öder diye tahmin ediyorum. bunu da ekleyip 3 milyona bağlayıp. kendisi 100 bin tl vergi ödeyecekti normalde, farkı 500 olan bini elden cebine koysan, sonra evi 2.5 milyon tl ye gerçek fiyatından alıp tamamını (veya başka peşinatın varsa, onu da koyduktan sonra kalanının tamamını) kredi çekmeyi denesen mütahit buna neden hayır diyor onu anlamadım.

edit: gelen mesajlarla aynı şeyi söyleyecekseniz artık cevap atmanıza gerek yok herkese çok teşekkür ederim. arkadaşlar şöyle açıkladı, aynı müteahhit düşük gösterme numarasını da daha evvelden çektiği için size yüksek fiyattan satarsa maliye soruyormuş bu fiyat farkı nereden geliyor diye ve ceza ödüyormuş vesaire.. ancak bizim bu maliyemiz evlerin rayiç bedellerini yaklaşık olarak bilemiyor mu? (+-%50 diyelim hatayla farkı kabul edip yapsın ama, gerçek fiyatın gösterilen fiyatın %800 fazlası olması ne demek?) evler normal değerinin 8'de birine satıldığı zaman farkına varmıyor, kabul ediyor ama bir tanesi normal değerine satıldığı zaman iş açığa çıkıyor ve sorun oluyor bu çok tuhaf. bu satışlarda neden ekspertiz raporu konulmuyor ben de bunu merak ediyorum bence bu düzenleme de yakındır, eğer hükümet gerçekten bu kredileri kullandırmak istiyorsa bunu rahatlıkla yapabilir.