Sık geçen başlıklar

özgür demirtaş'ın 11 yaş seviyesi mantık sorusu 1

ekşi'de gör
cevabı yazalım sonra 11 yaş saçmalığına değinelim.

1'de üç harf var.
2'de üç harf...
6'da ise dört harf var yani sonuç 4 olacak.

ancak buna 11 yaş seviyesi sorusu demek de ahmaklık olur. 11 yaşa uygun demek belki daha doğru.

zira 11 yaşındaki biri bu bağlantıyı kurabilir çünkü o zamanlar beyinleri düz mantıkla çalışır. "aa bu şu kadar harf yaahu" diyebilir çocuk.

fakat yetişkin biri matematiksel bir durum için matematiksel bir bağlantı arar. sayı dizisi düşünür, 4 işlem yapar, karesine bakar, yinelemeye bakar vs. ama harf olarak düşünmez ya da kolayca düşünmez diyelim.

bu soruya cevap veremek 25 yaşında birini 11 yaş zekasından geri yapmaz. yapsa yapsa zaten kurulması tuhaf olan* bağlantıyı kuramamış biri yapar.

edit. imla