Sık geçen başlıklar

öğrencilerini dans ederek derse alan öğretmen 2

ekşi'de gör
bazı öğretmenler unutulmaz arkadaşlar, bu öğretmen de öğrencileri için ömür boyu unutulmayacaktır. otuzlu yaşlarıma girdim ama hâlâ ilk okul öğretmenimle görüşürüm, kendisi ile en az üç kere düğünde denk geldik, öğrencilerinin düğünlerine katılıp takı takıyor ve eminim en az ayda bir, bir tanesinin düğününe gidiyordur, hastalanmıştım ve eve ziyarete gelmişti, tom amcanın kulübesi adlı kitabı hediye etmişti bana 4. sınıfa gidiyordum, üzerine de o zamanlarda çok okuduğum için, okuma aşkının bitmemesi dileğiyle yazmıştı, o yazıyı bile unutmuyorum, içimi ısıttı bu görüntüde, sayılarınız çoğalsın..
az çok eğitim pedagojisi almış biri olarak, fena halde takdir ettiğim eylem.

bize fakültede, öğrencileri derse nasıl dahil edebileceğimiz konusunda onlarca yöntem öğrettiler, birçoğunun uygulamasını, simülasyonunu yaptırdılar. ama kıçından korkan okul yöneticileri yüzünden, en fazla olabilen, "oturun eşekler, kalkın eşekler" oldu.

bir insana bir şey öğretilemez; ancak o isterse öğrenebilir.

onun istemesi için de onu da teşvik edecek araç, gereç ve yöntemlerin kullanılması gerekir. bu öğretmen hanım da bunu keşfetmiş. ne güzel valla...

umarım ve dilerim başına bir iş gelmez. zira eğitim ve öğretim işinde, öğretmenler dışında herkes söz sahibi babasını satayım...