Sık geçen başlıklar

çaresizlik hırsızlık yapma hakkını verir mi 2

ekşi'de gör
" verir " diyenlere çok basit bir soru soruyorum;

evde yiyecek hiçbir şey yok, ufak tefek bikaç tane çocuk var, hepsi evde aç, yemek bekliyor. anne dedi ki; " madem öyle, ben de gider kendimi pazarlarım, hiç değilse yiyecek yemeğimiz olsun " öyle ya, iş yok, yemek yok, baba hasta çalışamıyor, annenin elinde bir mesleği yok. çocuklar açlıktan ölmek üzere.

çoğunuzun cevabının şu olacağından adım gibi eminim;

" ne demek ya? gitsin temizlik yapsın, dilencilik yapsın, niye orospuluk yapıyor? "

peki orospuluğu hırsızlıktan aşağı kılan şey ne? kadın kimseden bir şey çalmıyor, kimsenin hakkına girmiyor.

öte yandan temizlik yapmak neden hırsızlığın alternatifi olmuyor? yani hırsızlık yapan adama neden " çalışsaydın kardeşim " diyemiyorsunuz? hırsızlık bir yere kadar hoş görülebiliyorken, orospuluğu bu kadar kötü yapan şey ne?

suç ve ceza romanını örnek veriyorsunuz sürekli. raskolnikov ile empati yaparken sofya'yı hiç düşündünüz mü?

" ikisi de olmaz " ya da " ikisi de olur " diyebiliyorsanız ne ala. kendinizle çelişiyorsanız geçmiş olsun...