Sık geçen başlıklar

çalışanını internette karalayan patron rezaleti 2

ekşi'de gör
yeni mezun olmuş ve muhtemelen ilk işi olan birisini, 8-9 projenin sorumlusu olarak atayıp buradan düzgün bir şey çıkmasını bekleyemezsiniz. en başta, üniversiteden yeni gelmiş birisi müşteri ile nasıl konuşacağını bilemez, önceliklerini sıralayamaz, sınıflandıramaz. bir süre sonra ne yapacağını şaşırır ve hiç bir şey yapamaz. bu kübra'ya özel bir şey değil. müşteri ile ilişki deneyim gerektirir. yeni mezunken beni böyle bir ortama koysalar ben de yapamazdım, ne yapacağımı bilemezdim, aynı durumda siz de yapamazdınız.

normal bir süreçte, önce bir proje sorumlusunun yanında destek elemanı olarak en az altı ay çalıştırıp-izlenip sonrasında önce bir proje verilip-izlenip sonrasında aşama aşama sorumlu olduğu proje-firma sayısı arttırılabilirdi.

neyse, kübra'ya önerim, hukuki haklarını sonuna kadar kullanması.
"negative recommendation letter" yurtdışında da yaygın olan, hak edene gayet de yazılabilecek bir metindir.

bunu kamuya açık bir şekilde yapmak ise farklı bir boyut. bunun ahlaki yönü tartışmaya açık, hukuki (kvkk vb.) yönünü ise bilemiyorum.

bir yandan, eğer işveren öne sürdüğü iddiaları kanıtlayabiliyorsa iş çevresini uyarmakta haklı gibi geliyor. sonuçta kimse hayrına çalışmıyor, bir ücret karşılığında belirli sorumlulukların yerine getirilmesi bekleniyor. iddia edilenler performans düşüklüğünden ileri boyutta...
ancak, bir yandan da bunun kamuya açık yapılması ve kullanılan dil fazla acımasız gibi. sanki bir hesaplaşma sezdim.

bu konuyu bir patrondan yahut çalışandan çok, hukukçular ve ahlak felsefecileri doğru değerlendirebilir deyip çekileyim...