az once muhattap olmak zorunda kaldigim kucuk esnaf, bimde 1.35 tl ye satilan 0.5 ml suyu bana 4 liraya satti. evimin 30 metre ilerisindeki bakkal bu. bu esnafa aciyan esnaftir. bu siktigimin evlatlari agliyordur birde suyu 10 liraya satamiyorum diye. vergi odemez af cikar, fis kesmez, dahis fiyata urun satar. iscisinin maasini odemez sigortasini yapmaz.vatana millete gram hayri yoktur.
Sık geçen başlıklar
a101 ve bim'lerin küçük esnafa verdiği zarar 7
ekşi'de görtam tersine bu zincir marketler olmasa küçük esnafın bizi nasıl öpeceği belli değildi. artık en ufak ihtiyacımı bile hemen evin yanındaki bakkaldan değil de bu zincir marketlerden alıyorum. size acıyanın aq. umarım bu zincir marketler daha da çoğalır da bu çakal esnaf toptan yok olur.
bana küçük esnafın verdiği zarardan fazla değildir.keske araba tamir hizmetlerini tamirat tesisat hizmetlerini de migrostan alabilsek de sanayici ustalarla muhatap olmasak.
yıllarca para üstünün yerine "şurdan şeker, sakız al" diyen, bedava kapak stick çıkınca "nerden aldıysan oraya götür" diyen gavatların ikinci jenerasyon gavat oğlu gavatlarına çok iyi olmuştur.
süpermarketlerin verdiği zarar olarak değiştirebilirsek ekleyeceğim bir durum var.
evimin altında bir bakkal var ama ben ondan gidip yoğurt, ayran gibi ürünleri almıyorum. neden? adam havalar soğuk diyerek kışın dolap çalıştırmıyor.
sen benim aldığım ürünün bozuk çıkması dolayısıyla hem maddi hem de manevi kayıba uğrayacağımı düşünmüyor elektrikten kar etmeye kalkıyorsan bu şekilde zarara devam edersin kardeşim dedim en son hocam alışveriş yapmaz oldun dediğinde.
evimin altında bir bakkal var ama ben ondan gidip yoğurt, ayran gibi ürünleri almıyorum. neden? adam havalar soğuk diyerek kışın dolap çalıştırmıyor.
sen benim aldığım ürünün bozuk çıkması dolayısıyla hem maddi hem de manevi kayıba uğrayacağımı düşünmüyor elektrikten kar etmeye kalkıyorsan bu şekilde zarara devam edersin kardeşim dedim en son hocam alışveriş yapmaz oldun dediğinde.
küçük esnafın 2 tl 'ye sattığı ürünler a101 ve bim'de 80 - 90 kuruş.
küçük esnaf 50 kuruşluk suyu 1 tl - 1.5 tl'ye satıyor. fiş kesmezler, vergi ödemezler. ee ne yapalım amk göz göre göre gidip kazık mı yiyelim bu şark kurnazlarından ?
küçük esnaf 50 kuruşluk suyu 1 tl - 1.5 tl'ye satıyor. fiş kesmezler, vergi ödemezler. ee ne yapalım amk göz göre göre gidip kazık mı yiyelim bu şark kurnazlarından ?
1 liralık ürüne 3 lira fiyat belirten, fiş istediğinde kavga çıkaran, ürünü iade etmek istediğinde kabul etmeyen, müşterisine bayat, tarihi geçmiş ürün satmaya çalışan, dükkanına işine bir gram yatırım yapmayan küçük esnafa verilen zarardır. hemen hemen her ilde a101 ve bimler açıldıktan sonra küçük bakkal olarak işe başlayıp onlarca şubeyle devam eden marketler var.
işini düzgün yamayan insanların para kazanamaması serbest piyasaya aykırı bir durum değil.
işini düzgün yamayan insanların para kazanamaması serbest piyasaya aykırı bir durum değil.