Sık geçen başlıklar

kadının kocasının soyadını alması 2

ekşi'de gör
ben eşime kendi soyadıyla beraber kullanması için direttim.

şahsi fikrim biraz ütopik olsa da şöyle; evlenen bireyler birbirinin soyadını da almalı. erkek de önce kendi soyadı sonra eşinin soyadı.

örnek;

hülya avşar çilingiroğlu
kaya çilingiroğlu avşar

nasıl ama hahahah.

+++

kadının kocasının soyadını alma konusunu sevmesem de bir nebze idare ediyorum da, daha da sevmediğim bir konu var; kadının evlenince kütüğünün de değişmesi.

mesela 30 yaşında evleniyorsun, bir gecede nüfus cüzdanında bambaşka bir yer yazıyor. belki de hiç gitmedim, gitmeyeceksin. ne alaka amk.
birkaç kuşak önce bir büyük annemiz bunu yapmamış, aksine evlendiği adama soyadını vermiş. o günden beri soyadımız o büyükannenin soyadı ile aynı. o soyadını alan dede de dedemin dedesi. dede nasıl aşık olduysa artık, sevdiceğinin gönlü olsun diye kabul etmiş :)