selanın şirk içeren bir söylem olması

  • kuran'da tevhid ile ilgili olarak ifade edilen temel ilkeler dikkate alındığında, açıkça görülebilecek olan gerçek. şöyle ki;

    - selada, ölmüş ve allah'ın onu yeniden var edeceği güne kadar yok olmuş bir insana "ey allah'ın resulü" diye doğrudan seslenilmektedir, sanki o hala yaşıyormuş da, sanki bizim seslenişimizi duyacakmış gibi... oysa bunlar, bir insanın değil ancak bir "ilah"ın özellikleri olabilir. kuran'a göre ise muhammed, tıpkı bizim gibi bir insandı (kehf/110) ve allah'tan başka bir ilah da yoktur (bakara/255)!

    - kuran'a göre allah ve melekleri hem muhammed'e hem de mü'minlere salat eder/destek olur (ahzab/43 ve ahzab/56). bu ayetlerden -ilkini değil- ikincisini "salavat getirir" gibi anlayıp, allah'ı bir kenara koyarak muhammed peygamberi sürekli övüp durmak; "hamd (övgü), alemlerin efendisi olan allah'ın hakkıdır." (fatiha/2) ayetine aykırı davranmak olur.

    - kuran'a göre, allah'ın tahtı (kürsüsü) yeri ve gökleri kapsar (bakara/255) ve yerin ve göklerin nuru allah'tır (nur/35). oysa sela okunurken, muhammed'den allah'ın arşının (tahtının) nuru olarak bahsedilmektedir.

    - selada, muhammed, "öncekilerin ve sonrakilerin efendisi (seyyidi)" olarak adlandırılmaktadır. oysa kuran'a göre, her şeyin rabbi/efendisi allah'tır ve o'ndan başka bir rab/efendi arayanlar, din adamlarını ve peygamberlerini efendi edinenler kuran'da kınanmaktadır (enam/164 ve tevbe/31).

    - yine sela okunurken bazen muhammed'den "mevlamız (mevlana)" diye söz edilir. bu hitap şekli de kuran'a açıkça aykırıdır (bakara/286, tevbe/51).

    not: müslümanım. kuran'ın gösterdiği yol dışında, herhangi bir başka mezhebim yok; ne vahhabiyim ne de şii... kuran'ı başından sonuna kadar defalarca okudum. arapça biliyorum. konuyu tartışmak isteyen herkesle ister bire bir, ister halka açık ortamlarda tartışmaya hazırım.