debe başlıkları

vardevela11
ekşi sözlük profili

  • seni arkadaş olarak görüyoruma alternatif cümle

    (bkz: amımın da bir şerefi var)

    kendileri beğenmedikleri kız için, sikimin de bir şerefi var diyorlar.

    sen de acıma abla. yapıştır cevabını gitsin.

  • sakal bırakan erkeğin kendini yakışıklı sanması

    1) konu yakışıklılık olduğu zaman, bıçkın varoş delikanlılarını küçümsemeyin derim. daha deneyci davranabildikleri için kendilerine yakışanı bulma konusunda daha başarılı olabiliyorlar.

    tıpkı lubunyalar gibi. işin ironik yanı, bu bıçkın varoş delikanlıları ile lubunyaların yolu gey barda keşisiyor. tam da bu yüzden emin olamıyorum, varoşlar mı gey bara şekil veriyor, gey bar mı varoşlara?

    stanley'e kostüm seçimi:

    stanley 1

    stanley 2

    stanley 3

    stanley 4

    stanley 5

    2) nesneler kadar temsil ettikleri de önemlidir. ancak bazen nesnenin temsil ettiği, orantısız bir şekilde nesnenin kendisinden daha önemli hale gelebiliyor. misal, üç tel sakalı olan adamların sünnet olduğu için sakal bırakması gibi. burada sünneti takip ediyor olmak, sakalın kendisinden daha önemli.

    ya da yeşil parkanın çağrıştırdıklarının, insanın üzerine oturan bir parka seçmesinden daha önemli olması gibi. tam da bu yüzden her yeşil parka giyen deniz gezmiş gibi yakışıklı olmuyor.

    ben bağzen insanların kendi elleri ile kendilerini çirkinleştirdiklerini düşünüyorum.

    3) sakala dönecek olursak, işte bağzı kaba saba kabuller var: köseli bir yüzün yuvarlak-bir yüze göre daha erkeksi olması ve belirgin çene hattının dikkat çekici olması gibi. sakalın şekli ile oynalarak, bu orantılara müdahale etmek mümkün.

    bizim şirkette urfalı bir delikanlı çalışıyor. delikanlı kaş ve gözden ibaret, tostoparlak yüzlü bir adamdı.

    öncesinin temsili hali

    sonra sakal bırakınca şuna döndü:

    sonrasının temsili hali

    aradaki fark, delikanlının deneme yapmaktan çekinmemesi, sakalının yanlarını kısalttırması , böylece yüzünün daha uzun görünmesini sağlaması ve kendine yakışanı belirlemesinden kaynaklanıyor.

  • aşurenin overrated olması

    bence overrated değil ama mezhebi fazla geniş bir tatlı.

    tam da böyle kilerde ne buldumsa içine kattım tatlısı.

    bence bir konsil toplanmalı dört temel tarif üzerine uzlaşıya varmalı ve bu tarifler çok katı kurallara sahip olmalı.

    ardından tarifler arasında mezhep savaşları çıkmalı.

    ardından mezhepler birbirine bozuk atıp aşure günlerini değiştirmeli.

    yani komşularınız, senede birden fazla kez aşure dağıtsa daha güzel olmaz mı?

  • sözlük erkeklerinin çirkin olması

  • kurbanlık kesemeyen erkek

    bunun tam karşısında ise deist-vejeteryan-lubunya olup kurban kesebilen erkek var.

    işte benim eski sevgilim.

    hayatınızda görebileceğiniz en naif adamlardan biri. ama ailesi taş fırın erkeği olabilmesi için, kamışa su yürüdüğü yıl, zorla çocuğa kurban kestirmiş. o günden beri kurban kesme işini oğlana kitlemişler. sonuç olarak çocuk öğrenmiş.

    ben böyle ağzım açık, hayretler için de dinliyordum. dayanamadım, "biliyor musun? her gün beni şaşırtmaya devam ediyorsun" dedim.

    çok pis tersledi beni.

    "bok var sanki kurban kesmekte. dünyanın en basit şeyi. vuruyorsun bıçağı, kesiyorsun. meziyet mi şimdi bu" dedi.

    yalnız ailenin planları feci geri tepmiş. çocukları hem vejeteryan olmuş, hem islam'dan çıkmış hem de lubunya olmuş. ama çok güzel kurban kesiyor.

  • the red pill

    bana türkiye'de kadın erkek ilişkileri üzerinde konuşurken, kösem sultan figüründen de bahsetmek gerekir gibi geliyor.

    türkiye'de kadınlar, kocaları ile yaşayamadıkları saltanatı oğullarıyla yaşıyor. bu yüzden de tüm yatırımlarını oğullarına yapıyor.

    her şey, oğluşun eli ekmek tutuncaya kadar. ondan sonra kocalar için iş, maskaraya dönmek oluyor.

    şöyle bir şey:

    kalk lan misafir gelecek

    tüm yatırımını oğluna yapan anne, daha sonra bu yatırımın oğlundan envai çeşit duygu sömürüsü ile geri topluyor.

    bence türkiye'deki erkeklerin üzerine kafa yorması gereken konu gadın anam

    bence sizin için çok geç. ama en azından siz karınızla dost olun ki oğlunuzun hayatı kurtulsun.

    aman neyse işte. benim kulvarım farklı. sülalem rahat.

  • bağışıklık sistemini güçlendirme yolları

    1) döşek arkadaşı edinin

    bağışıklık sistemini güçlendirmenin en etkili yolu, sımsıcak bir kucaklaşma ve sırtın sıvazlanmasıdır.

    bear hug

    bu sarılma anında, iman tahtasının altındaki timüs bezleri birbirine yaklaşır, karşılıklı olarak çakralar açılır, enerji akışı başlar ve bağışıklık sistemi coştukça coşar.

    kadim bilgiler de bunu doğrular:

    sonra rab; "adem'in yalnız kalması iyi değil" dedi.

    yaratılışı 2/18

    terim ilaçtır benim

    ahmet kaya

    2) göt göte yaşayın

    şu meşhur kuzeyli depresyonunu güneş eksikliği ile açıklar ama bence esas mesele "benim kişisel alanım var" lafı yüzünden kaynaklanıyor.

    bakın alamancılara. aynı enlem ve boylamda yaşıyorlar ama zındık gibiler. hiç de öyle kuzeyli depresyonuna girmiyorlar. çünkü enlem ve boylamdan bağımsız olarak göt göte yaşamaya devam ediyorlar.

    keza memeliler göt göte yaşamak üzere evrimleşmiştir.

    koalalardaki tren yapma dürtüsü

    not: göt göte yaşayın dediysem de 500t'ye binin demedim. veba olursunuz.

  • jinekolog varken erkek hastalığı uzmanı olmaması

    40 yaş üstü beyaz erkek

    teknik tanımım bu.

    itiraf etmeliyim ki üzerinde en çok çalışma yapılan grupta yer aldığım için kendimi şanslı sayıyorum.

    altın çileğin faydaları yerine gerçek tıp makaleleri okuduğunuzda fark ediyorsunuz ki kadınlarla erkeklerin tıptaki temsiliyeti aynı değil. misal, cerrahi ile çalışmaların yüzde sekseni erkek hastalar üzerine odaklanmış.

    kadınları en çok etkileyen hususlardan biri dozaj çalışmaları.

    mesela kadınlar, ihtiyaç duymadıkları halde erkeklerle aynı dozda grip aşısı oluyor. veya antidepresan kullanan kadınların kanındaki ilaç konsantrasyonu, erkeklerinkinden daha yüksek. ( yatırım tavsiyesi değildir. kendi başınıza dozaj düşürmeyin)

    yine 1995 ile 2001 yılları arasında, cinsiyet farkı gözetilerek yapılan dozaj çalışmaları, kan ve dokulardaki ilaç konsantrasyonu farkının iki cinsiyet arasında yüzde 40'lara kadar çıkabildiğini göstermiş. nitekim 1997 ile 2001 yılları arasında piyasadan toplatılan 10 ilaçtan 8'i, beklenmeyen etkiler kadınlarda daha ağır seyrettiği için geri çekilmiş.

    tıp çalışmalarında yeterince kadın denek kullanılmamasının sebepleri şu şekilde sıralanıyor:

    1) hamile kalma ihtimali: amerikan ilaç dairesi fda; 1977 ile 1993 yılları arasında, hamile olma ihtimalini göz önünde bulundurarak, kadın deneklerin ilaç çalışmalarında kullanılmasını yasaklamış. bu yasak, o kadar katı uygulanıyormuş ki lezbiyenler ve aktif cinsel hayatı olmayan kadınlar bile araştırmalara dahil edilmiyormuş. bebeği korumak için alınan bu tedbirin, kadınların hayatını riske attığına karar vermişler ve yasağı kaldırmışlar. 93 yılındaki düzenlemeyle birlikte, artık farklı etnik gruplardan deneklerin de kullanılması zorunluluğu var.

    2) tembellik: klinisyenler, adet döngüsü ve hormon dalgalanmasının etkisini göz ardı edebilmek için erkek deneklerle çalışma eğiliminde. mesela, kardiyoloji alanındaki çalışmalarda kadın deneklerin oranı yüzde onlara kadar düşüyormuş.

    3) maliyet: hayvanlar üzerinde yapılan deneylerde, yine hormon dalgalanmasının etkisini göz ardı edebilmek için, genellikle erkek fareler kullanılıyor. araştırmaya cinsiyet farkının eklenmesi, araştırma maliyetini katlayacağı için, ilaç firmaları bu konuda hevesli değilmiş.

    hastalıkta ve sağlıkta

    bir başka husus ise kendisini organ bağışında gösteriyor. batı ülkelerinde eşine organ bağışlayan kadınların sayısı, erkeklere göre dört kat daha fazla.

    yine toplamda bağışlanan organların üçte ikisi kadınlardan geliyor. ancak konu organ bağışından yararlanmaya geldiğinde kadınların sayısı üçte bire iniyor.

    aradaki makasın bu kadar açık olmasının fiziksel nedenleri bulunuyor. bu fiziksel nedenlere ek olarak, kadınların organlarını bağışlama konusunda daha yoğun psikolojik baskıya maruz kaldığı, ama konu organ bağışından yararlanmaya geldiği zaman, gerek eğitim ve gerekse ekonomik seviyelerinin daha düşük olması yüzünden tedavi olanakları ile ilgili yeterli bilgiye ulaşamadıkları belirtiliyor.

    amaaaan tek derdimiz, doktorumuza açık açık taşak doktoru diyememek olsun.

    not: organ bağışı gibi gerçek ahlaki meselelerin olduğu bir dünyada, kız çocuklarının tecavüzcüleriyle evlendirilmesini tartışıyor olmayı utanç verici buluyorum.

  • yürek yakan popo görüntüleri male edition

    geçen ay bronskoskopi yaptırdım. akciğerlerin içerisine hortum salıyorlar. kamera ile bakıyorlar ve ciğerden örnek alıyorlar.

    hortum, ses tellerini geçtikten sonra, boğulma hissi oluşuyor. bu boğulma hissi, genzinize ekmek kırıntısı kaçtığında yaşadığınız öksürük krizinden tamamen farklı. doktor sizin akciğerlerinizi incelerken, size de minik bir pencere açmış oluyor. bu pencereden baktığınız zaman, boğuldu dediğimiz kişilerin aslında şoka girdiğini ve bu şok sonucu kalplerinin durduğunu görüyorsunuz.

    sonra dönüyorsunuz etrafındaki diğer erkeklere bakıyorsunuz. adama hepi topu rektal tuşe yapmışlar; adam 40 yıl travmasını yaşıyor.

    yani arkadaş, bu adam zaten üç günde bir tuvalete kütük bırakıyor. o kütüğün çıkabildiği yere, parmak da girer kol da girer. ben burada boğulma tatbikatı yaşadım, şu rektal tuşe yaptırmış adam kadar tantanasını yapmadım.

    bu heteroseksüel erkeklerin götleri ile ilgili saplantıları hiç bitmeyecek galiba. adamın kendi götü ile ilgili çok ciddi dertleri var. başkasının götüne nasıl tahammül etsin ki!

    ondan sonra homofobi tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır dediğimiz de suçlu biz oluyoruz.

    neyse erkek götü fotolarına bakmayın. ama kendi götünüzle barışmak için çabalayın ve götlü muayenelerden kaçmayın. prostattan kolon kanserine kadar bir çok hastalığın teşhisi için o göte bir şeyler girecek ve çıkacak.

    unutmayın erken teşhis hayat kurtarır.

    not: oturup sakin sakin wikileaks'te beyni kurtlanmış kadın videoları izleyen adamların, iki erkek götü fotoğrafı gördükten sonra " ay çok travmatize oldum" ayağına yatmalarını, ardından da kendilerini "normal" olarak tanımlamalarını bir türlü kafam basmıyor.

    edit: yilansi fare uyardı liveleaks olacak.

  • aktif gaylerin ben gay değilim tripleri

    1) kimlik
    eşcinsellik ve biseksüellik, cinsel yönelimdir. ancak gey olmak sosyal bir kimliktir. ikisini karıştırmamak gerekiyor. bir erkek, gey kimlik geliştirmeden de erkek erkeğe seks yapabilir.

    2) bireysellik

    çok güldüğüm bir geyik vardır: üniversite mezunu ibnelere gay denir.
    kısmen haklılık içerir. çünkü gay kimlik geliştirebilmeniz için ilk önce birey olmanız gerekir.

    türkiye'de birey olabilmek için ya eğitimli olmak lazım ya bir sol örgütlenmenin tedrisatından geçmeniz ya aleviler gibi bir azınlık grubundan gelmeniz lazım.

    ancak en önemlisi ekonomidir. türkiye 17. ekonomiyim havalarında dolaşıyor. fakat gelir dağılımındaki şiddetli adaletsizlik yüzünden, geniş kitleler bireysel hayatlarını inşaa etmeleri için ihtiyaç duydukları ekonomik refaha sahip değiller.

    eğer evdeki tencere, ancak ve ancak ailenin tüm oğullarının ortak çabası ile kaynayabiliyorsa, o ailenin fertlerinin birey olmasından bahsedilemez. ben de o ailenin oğlunun gay kimlik geliştirmesini beklemiyorum.

    misal, askerdeki badim. çocuk ve iki erkek kardeşi, babaları ile birlikte balığa çıkıyordu. komşu köyden de bir kızı seviyordu. ancak, sevdiği kızla değil, kendi köyünden bir kız ile evlenecek. çünkü sevdiği kız ailesini görmek isteyecektir, ancak ailenin bütçesinde, gelinin aile ziyareti için gerekli olan minibüs parası yoktur. oğlan kızın köyüne yerleşemez, çünkü oğlanın balıkçılıktan başka mesleği yok. ama en önemlisi, oğlan giderse, aile balıkçı teknesini iki kardeş ile işletemez.

    bu balıkçı kardeşimiz, ha am sikmeyi sevsin, ha göt sikmeyi sevsin. hiç bir farkı yok. çünkü bu kardeşimiz, ekonomik nedenlerden ötürü, kendi hayatı ile ilgili bu en önemli kararı kendi başına alamamaktadır. tayyib'in bahsettiği çilekeş halk, kendi ile ilgili herşeyden feragat edip; tüm hayatını geniş ailenin tenceresinin kaynamasına adamış olan bu gençlerdir. putin'e yapılan atarlar, bin küsur odalı saraylar, diyanete alınan makam arabaları, balıkçı kardeşimizin hangi deliğe yarrak basacağını belirleme hakkının gaspı üzerinden yükselir.

    ekonomik olarak yetersiz durumda olmak, vatandaşları -ister aktif olsunlar ister pasif- hayata karşı edilgen hale getirmektedir. nitekim alt sınıftan gençler, orgazm sigarası içerken birbirlerine şunu sorarlar:

    -seni kim alıştırdı?

    en kişisel, en özel şeyi olan cinselliği, kendi iradesi ile var olan birşey değildir. hayat karşısında edilgen olan gençlerimiz için cinsellikleri başkalarından kazandıkları bir alışkanlıktır!

    alt orta sınıftan sonra ise soru şu şekle dönüşür:

    -kendini ne zaman keşfettin?

    kendine gey demeden erkek erkeğe sikişmek, amerika'daki toplumun en alt katmanını oluşturan, zenci gettolarında da görülen bir durumdur. ancak türkiye'nin sıkıntısı, orta sınıfın erimesi ve hayat karşısında edilgen hale gelen yığınların artmasıdır.

    heterogenderism
    ortadoğu ve latin amerika'da hakim olan kültürdür. özetle der ki:

    bir erkek bir kadınla sikişmeli, eğer erkek erkeğe sikişeceklerse de birisi kız gibi olmalı birisi erkek gibi olmalı. bunun en uç örneği iran'da yaşanmaktadır. eşcinseller idam edilir. ancak transeksüelliğe izin vardır. yağni büllüğünü kestirmeyi kabul edersen, hayatına devam edebilirsin. böylece kocan ile yatağa girdiğinde yine bir kadın ile bir erkek yatağa girmiş olur.

    ama bu bir beklentidir ve gerçeği yansıtmaz.

    osmanlıdan kalan gönül açan tellaklar kitabını okuyoruz. bu kitapta istanbul'daki hamam oğlanları, tarifeleri ve sunduğu hizmetler tarif edilir.

    tellakların isimleri kız ahmet, kız mehmet şeklinde gider. buradaki kız kelimesi, gençlerin aktif veya pasif olduğunu belirtmez. atıyorum kafadan kız ahmet, aktiftir ve müşterisine gecede üç posta çakmaktadır.

    yine kız kelimesi tellakların efemine olup olmadığını söylemez. nitekim hepsinin lakabı kızdır ama içlerinden -atıyorum kafadan- kız mustafa'nın vizite ücreti düşüktür. çünkü diğer gençlerden farklı olarak kız mustafa efeminedir. buradaki kız kelimesi, evli barklı aile babası adamlar ile hamam oğlanları arasındaki sosyal statü farkını işaret etmektedir.

    erkeklik kurgusu
    delik deliktir ve erkek dediğin siker. köyde eşşek siken adam da teorik olarak zoofili değildir. ancak ortadoğu ve latin amerika'daki erkeklik kurgusu buna izin vermektedir. eşek sikmek, erkeğin gelişimi sırasında geçtiği bir evredir. buna göz yumulur.

    bunlar değişmez kaideler midir?

    hayır değil nitekim, artık internet var ve insanlar birbirleri ile etkileşim halindeler.

    eşcinsel dernekleri var. bu dernekler, eşcinsel camia içerisinde de dönüşüm hedefliyorlar.

    kültürel üretim var. örümcek kadının öpücüğü'nden queer as folk dizisine köprülerin altından çok sular aktı.

    edit: ah bir de türkiye'deki lubunyaların emeğini unutmamak lazım. inanılmaz sabırlı çocuklar.

    (bkz: lubunya/@vardevela)

  • klimasız arabayı camı kapalı sürmek

    bir sonraki adım motorun hararetini almak için kaloriferleri açmaktır.